ALUMNAT NOUVINGUT

L´ALUMNAT NOUVINGUT


* Calen adaptaciones curricular per a l´alumna nouvingut?
Un xiquet que s'incorpora a l'escola ha patit segurament molts canvis en la seua vida i es troba en una situació escolar nova. Si per a la seua millora és necessari realitzar adaptacions, els professors han de fer-les perque el xiquet a poc a poc i amb èxit aprengui el funcionament de la seua nova rutina.


* És convenient que comencen a estudiar en la llengua minoritzada?

Potser l'alumado nouvingut tinga grans dificultats a l'incorporar-se a un centre escolar nou, on es parla en una llengua que no domina i en la que no es pot expressar. No obstant això, jo crec que al poc de temps els avanços lingüístics del xiquet ens sorprendran. L'alumne integrarà l'idioma que es parla en el col·legi i amb el que es comunica amb la seua mestra i els seus companys a poc a poc.
Com a futurs docents no hem de tindre por d'açò, l'alumne parlarà, només són necessaris diferents ritmes en l'aprenentatge, és qüestió de treball i temps.


* És convenient i/o possible l´ús de la llengua de l´alumnat nouvingut a l´aula?

Si el mestre coneix la llengua de l'alumnat estranger seria convenient que l'utilitzi a l'aula per a connectar amb l'alumne/a en les explicacions o també per a fer-lo protagonista de vegades ja que ell o ella també pot ensenyar com es diu alguna paraula en el seu idioma i enriquir al grup.
I si el docent no coneix la llengua de l'alumne sempre pot preguntar o investigar com es diuen algunes paraules bàsiques, açò ajudarà a refermar l’auto-estima del xiquet entenent l'aula com un intercanvi on tots creixen.

Comentarios

Entradas populares de este blog

ETAPES DE L´ESCRIPTURA

ELS TALLERS I ELS RACONS