ELS TALLERS I ELS RACONS

* Què entenem per taller?


Els tallers en l'Educació infantil servixen l'alumnat per a aprendre amb i a través dels altres, gaudint de la relació i integrant-se en el grup tot estasblint relacions afectives positives amb actituds d´empatia i 
col-laboració i intentant resoldre conflictes de manera pacífica.

A més ofereix unes activitats diferents de les que es poden organitzar a l´aula i 
s´estableixen relacions amb companyes dels diferents grups i amb diferents mestres del centre. Els xiquets i xiquetes treballen d´una forma més individualitzada amb un grup de companyes més reduït el que afavorix l´aprenentatge i l´assoliment de coneixements.

* Al teu parer, quines normes han de regir en un taller?

Les normes a l'hora de treballar per mitjà de tallers en educació infantil han d'estar clares per a tot l'alumnat i així ens assegurarem d'un bon funcionament i gaudi d'estos.

- Cada taller haura de tindre un mestre/mestra de referència.
- Al taller hi haura un nombre deteminat d´infants.
- Haurà d´aparéixer una imatge de referència per a identificar cada taller.
- Hi haurà un temps determinat per a cada taller.
- Tots els xiquets deuran de passar per tots els tallers.
- El joc és essencial.



* Què entenem per racons? 

El treball per racons és una proposta metodològica que proposa diferents espais de l´aula on els nostres alumnes puguen realitzar de manera simultània diferents activitats de tipus cognitiu,manipulatiu i simbòlic. 

* Com han de ser?

La manera d’organitzar la classe és oferir una gran varietat de propostes a les quals els alumnes poden accedir d’una forma oberta. Els xiquets i xiquetes poden realitzar activitats autònomament, amb d’altres companys o amb l’adult. 

Uns exemples de racons per a una aula d'infantil poden ser: el racó de construccions, el racó de joc simbòlic, el racó de coneixement del medi, el racó de pintura, el racó dels puzles... hi ha mils possibilitats de racons per a treballar amb els xiquets.

* Quien ha de ser-ne le funcionament?

Treballar per racons implica una metodologia més creativa i flexible, en la que el rol del mestre es dinamitzar els aprenentatges i proporcionar oportunitats per que els alumnes puguen explorar tots els centres d’aprenentatges. 



Comentarios

Entradas populares de este blog

ETAPES DE L´ESCRIPTURA

ALUMNAT NOUVINGUT